American Airlines presenta la nuova Business class sui 777


AZ209

Principiante
Utente Registrato
24 Ottobre 2006
16,944
71
0
Londra.
American Airlines launches new fully-flat seat


American Airlines today released details of the new seating on its B777-20ER fleet.
The new seating is a complete reconfiguration of the aircraft.
First class is being removed, and in its place a two-class cabin (economy and business) will be fitted “…to better match capacity and demand.”

B772-Business.jpg


AA originally detailed the new seating back in 2012 (see the link here).

The details of the new seat were released today in Hamburg at the Aircraft Interiors Expo with pictures then released on the airline's Google+ andFacebookpages. To view the forum dicusion on Business Traveller, click here.
The new B777-200ERs feature mood lighting and a dramatic archway and ceiling treatment.

B772-Business-2.jpg


American Airlines says that the 45 new fully flat business class seats offer up to twice as much “living space” as the current B777-200ER business class seat.

All seats feature a large tray table, a work surface, and each element of the seat including the seatback, head rest and leg rest can be adjusted using simple seat controls.
B772ER-rear-facing.jpg

As with the B777-300ER seating (reviewed here) each business class seat has direct access to the aisle.
Inflight entertainment will include up to 250 movies, 180 TV shows and 350 audio programs on HD touchscreen monitors.

IFe-details-use-this-one.jpg


A 16-inch HD-capable touchscreen monitor doubles with a remote control handset as on the B777-300ER in business class. Each seat has individual 110-volt universal AC power outlets and USB jacks for charging personal electronic devices.

In Economy (which American refers to as “the Main Cabin”), American's retrofit will include installation of up to 45 Main Cabin Extra seats (four -six inches extra leg room in a 3-3-3 configuration) and up to 170 Main Cabin seats (in a 3-4-3 10-across configuration).
Every economy seat has universal AC power outlets, USB jacks and HD-capable touchscreen monitor of "nearly 9 inches".
AA says the B777-200ER is used on mid- to long-haul international markets in Europe, Asia and South America.

www.businesstraveller.com

https://plus.google.com/+AmericanAirlines/posts
 
Nulla di nuovo sotto il sole. Sarò uno all'antica ma a me sti fornetti stile cimitero messi a spina di pesce non mi ispirano molto... Ok la poltrona sarà lunga e diventerà pure un vero letto, la privacy assicurata ma mi danno l'idea di essere molto claustrofobici.
 
E' vero quello che dici, pero' e' altrettanto vero che sembra "di nuovo sotto il sole" ci sia un prodotto Business degno del nome per le americane, che sono/erano rimaste indietro di anni rispetto alle concorrenti asiatiche ed anche europee.
 
Nulla di nuovo sotto il sole. Sarò uno all'antica ma a me sti fornetti stile cimitero messi a spina di pesce non mi ispirano molto... Ok la poltrona sarà lunga e diventerà pure un vero letto, la privacy assicurata ma mi danno l'idea di essere molto claustrofobici.

L'ho testata di recente sul loro B777/300ER e ti garantisco che non è claustrofobica, anzi c'è un ottima privacy e maggiore relax. La poltrona tra l'altro è la stessa che usa CX.
 
L'ho testata di recente sul loro B777/300ER e ti garantisco che non è claustrofobica, anzi c'è un ottima privacy e maggiore relax. La poltrona tra l'altro è la stessa che usa CX.
Questa poltrona è diversa: mi sembra molto più stretta ed alterna posti che guardano avanti con altri che guardano indietro. Non mi esalta, mi sembra che abbiano voluto densificare troppo.
 
Questa poltrona è diversa: mi sembra molto più stretta ed alterna posti che guardano avanti con altri che guardano indietro. Non mi esalta, mi sembra che abbiano voluto densificare troppo.

Non capisco cosa abbiano guadagnato alternando rear e fwd facing, rispetto alla configurazione di CX?
 
rispetto alle altre americane (ed alla loro vechia seduta), è 100 anni luce avanti
 
due notizie interessanti:
- primo, rimuovono la First Class lasciando spazio a questa "BusinessFirst" e andando sulla configurazione a due classi come molte altre compagnie (ormai negli USA solo AA e UA hanno la vera First ma mi sa che anche loro iniziano a mollare?)
- secondo, discutibile la scelta di alternare sedili rear and fwd facing... molto molto discutibile, a mio parere. L'aereo non e' un treno e penso che la soluzione non sia gradita da molti passeggeri...