easyJet: utile di 121,3 mln di sterline con 48,8 mln di passeggeri


billypaul

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Easyjet: +70% utile 2009-10, prevede cedola per l'esercizio in corso


EasyJet ha chiuso l'esercizio con un utile netto di 121,3 milioni di sterline, in rialzo del 70%, e 48,8 milioni di passeggeri trasportati (+7,9% rispetto al precedente esercizio)


EasyJet ha chiuso l'esercizio con un utile netto di 121,3 milioni di sterline, in rialzo del 70%, e 48,8 milioni di passeggeri trasportati (+7,9% rispetto al precedente esercizio). La compagnia aerea britannica, attiva sul mercato delle basse tariffe, ha annunciato di volere acquistare altri 24 aerei nei prossimi tre anni per portare la propria flotta a un totale di 220 unità (per gran parte Airbus). Tornato ai conti di bilancio, il fatturato è cresciuto dell'11,5% a 2,97 miliardi. Il tasso di riempimento è migliorato di 1,5 punti all'87%. Easyjet, che si dice sicura migliorare ulteriormente i profitti così come di sottrarre quote di mercato ai propri concorrenti sui voli europei, prevede di pagare ai propri azionisti nel prossimo esercizio: sarebbe la prima volta dalla creazione della compagnia 15 anni fa. Il vettore ha valutato in 57 milioni di sterline l'impatto sul proprio bilancio delle perturbazioni causate in primavera dalla nuvola di ceneri del vulcano islandese.
MF
 
Ulteriori dettagli aggiuntivi interessanti (in inglese)

EasyJet reports $195 million net fiscal-year profit

By Cathy Buyck | November 17, 2010

EasyJet, which celebrated its 15th birthday last week, reported a £121.3 million ($195 million) net profit for its fiscal year ended Sept. 30, a 70.4% increase on the £71.2 million it earned in the prior year. The carrier indicated it might pay its first ever dividend in 2012 based on current fiscal year results (ATW Daily News, Oct. 7).
In a statement, EasyJet said it is “highly cash generative and well financed,” noting it now feels the time is right to “set in place a formula to trigger a dividend payment” in years when the company is profitable while at the same time ensuring it “retains a conservative capital structure.” Return on equity grew by 3.1 percentage points to 8.6%.
Revenue rose 11.5% to £2.97 billion on a 7.9% rise in passengers carried to 48.8 million, a 6% hike in seats flown to 56 million. The carrier’s new CEO Carolyn McCall described the performance as good against a "difficult backdrop and strong comparators driven by the strength of easyJet’s network, good route management and growth in ancillary revenues.” Passenger revenue per seat rose 5.3% to £42.87 and ancillary revenue per seat including checked bag fees rose 4.4% to £10.20.
Total costs climbed 6.1% to £2.78 billion, despite a 9.1% decrease in fuel costs to £733 million. Costs arising from “the high levels of disruption from snow, volcanic ash, ATC strike action and easyJet’s own operational difficulties,” in contrast, were markedly higher on the prior year and totaled £97.9 million, including £27.3 million additional cost owing to the volcanic ash crisis. On a per-seat basis, total costs increased by £0.07 to £49.71. Excluding fuel costs, the increase was £2.26 or 6.6% to £36.62 per seat.
As of Sept. 30, easyJet’s fleet numbered 196 aircraft, a net increase of 15. It returned nine Boeing 737-700s and three Airbus A320s to their lessor and took delivery of eight A320s and 19 A319s during the year. It operated on a network spanning 509 routes (28 underperforming routes were closed and 115 new routes were launched) connecting 125 airports at the end of the reporting year, compared to 422 routes and 114 airport a year earlier. Its expansion was focused on mainland Europe, and 53% of its passengers now originate outside the UK.
Looking forward, the carrier said that over 45% of the available first-half seats are sold and forward bookings are “in line” with the prior year.

ATWOnline.com
 
Sono meno di 2,5£ di utile per passeggero trasportato.. E sono tra le compagnie più efficienti del mondo!

Che business assurdo il trasporto aereo!
 
Sono meno di 2,5£ di utile per passeggero trasportato.. E sono tra le compagnie più efficienti del mondo!

Che business assurdo il trasporto aereo!

Non era Richars Branson che alla domanda "come si diventa milionari?" aveva risposto "essendo miliardari e mettendosi nel business aereo"?
 
Ci sono notizie sulla assegnazione dei posti sui voli Easyjet? L'annuncio non doveva essere dato in questi giorni?