Il B737 Max riprende i test

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Boeing, primo volo di prova per 737 MAX
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Adnkronos10 ore fa


Boeing, primo volo di prova per 737 MAX

Boeing, primo volo di prova per 737 MAX
Boeing ha iniziato lunedì un volo di prova per determinare se il 737 MAX può tornare a volare in sicurezza dopo che l'anno scorso gli incidenti mortali hanno fatto mettere a terra il jet in tutto il mondo. L'aereo è decollato da un campo d'aviazione vicino a Seattle e ha volato attraverso lo stato orientale di Washington prima di scendere in Oregon e alla fine tornare nella zona di Seattle.
Gli appassionati di volo in tutto il mondo hanno seguito in tempo reale mentre l'aereo sorvolava il centro di Washington ed effettuava manovre. L'Autorità Federale dell'Aviazione (Faa) ha approvato i voli di prova di certificazione dopo che Boeing ha presentato le correzioni di sicurezza per la revisione. Il volo è una pietra miliare verso la fine di un fermo imposto in tutto il mondo da marzo dello scorso anno, dopo che in due incidenti del modello più venduto di Boeing sono morte 346 persone.
La U.S. Federal Aviation Administration (FAA) ha confermato che stanno conducendo una serie di voli di certificazione questa settimana per valutare i cambiamenti proposti da Boeing al sistema di controllo di volo automatizzato sul 737 MAX.
I voli di certificazione, che si prevede richiedano circa tre giorni, comprenderanno una vasta gamma di manovre di volo e procedure di emergenza per valutare se i cambiamenti soddisfano i requisiti di certificazione FAA. I test sono condotti da piloti collaudatori e ingegneri della FAA e della Boeing.
''Anche se i voli di certificazione sono una pietra miliare importante, rimangono una serie di compiti chiave'', ha sottolineato la FAA, che segue un procedimento di prove e si prenderà il tempo necessario per rivedere a fondo il lavoro della Boeing. ''Toglieremo l'ordine di fermo solo dopo aver accertato che l'aeromobile soddisfa gli standard di certificazione", ha dichiarato la Federal Aviation Administration.
 
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Torino
The FAA and Boeing today completed the certification flight tests on the Boeing 737 MAX. During three days of testing this week, FAA pilots and engineers evaluated Boeing’s proposed changes in connection with the automated flight control system on the aircraft. While completion of the flights is an important milestone, a number of key tasks remain, including evaluating the data gathered during these flights. The agency is following a deliberate process and will take the time it needs to thoroughly review Boeing’s work. We will lift the grounding order only after FAA safety experts are satisfied that the aircraft meets certification standards.

The remaining tasks include:
  • JOEB Validation & FSB Review – The FAA’s Flight Standardization Board (FSB) and the Joint Operations Evaluation Board (JOEB) which includes international partners from Canada, Europe, and Brazil will evaluate minimum pilot training requirements. The FSB will issue a draft report for public comment addressing the findings of the FSB and JOEB.
  • Final FSB Report – The FAA will publish a final FSB report after reviewing and addressing public comments.
  • Final Design Documentation and TAB Report – The FAA will review Boeing’s final design documentation in order to evaluate compliance with all FAA regulations. The multi-agency Technical Advisory Board (TAB) will also review the final Boeing submission and issue a final report prior to a final determination of compliance by the FAA.
  • CANIC & AD – The FAA will issue a Continued Airworthiness Notification to the International Community (CANIC) providing notice of pending significant safety actions and will publish an Airworthiness Directive (AD) that addresses the known issues for grounding. The AD will advise operators of required corrective actions before aircraft may re-enter commercial service.
  • FAA Rescinds Grounding Order – This marks the official ungrounding of the aircraft, pending completion by operators of the work specified in the AD, along with any required training.
  • Certificates of Airworthiness – The FAA will retain its authority to issue airworthiness certificates and export certificates for all new 737 MAX airplanes manufactured since the grounding. The FAA will perform in-person, individual reviews of these aircraft.
  • Operator Training Programs – The FAA will review and approve training programs for all part 121 operators.
 

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Da FlightRadar24

Boeing and the FAA complete certification flight tests
Boeing and the FAA conducted the long-awaited certification test flights for the 737 MAX this week, a major milestone in the aircraft’s long road back to commercial service. While these flights mark an important chapter in returning the MAX to the skies, there are still many steps to be completed before the plane can carry passengers.