Air Canada apre (YYZ)-YUL-MXP nell S22


BAlorMXP

Utente Registrato
27 Febbraio 2006
15,248
481
Milano/Antwerpen
Air Canada schedules new Milan route, resumes Munich
Canada’s flag-carrier is rebuilding its European network with the resumption of service to Munich and plans to launch seasonal flights to Milan.

By David Casey
Posted24 August 2021 13:35
Share this article

Air Canada has opened reservations for a new route to Europe from Montreal which will connect Quebec’s largest city with Milan.

The 6,112-km (3,798-mi.) flight between Montreal Pierre Elliott Trudeau (YUL) and Milan Malpensa (MXP) is scheduled to begin on May 20, 2022, operating five times per week.

Service will be onboard Airbus A330-300 aircraft, equipped with 32 business class seats and 265 economy seats.

Italy is traditionally an important market for Air Canada during the northern summer season. The airline served three destinations in the country prior to the pandemic, providing 31X-weekly flights and almost 22,000 two-way seats during the peak summer season in 2019.

Two nonstop routes between Canada and Italy are currently operating—connecting Rome Fiumicino (FCO) with Toronto (YYZ) four times per week and YUL three times per week—but three other routes remain suspended indefinitely.

Data provided by OAG Schedules Analyser shows that the airline’s summer flights from YYZ and YUL to Venice (VCE), as well as from Toronto to Milan, are yet to return to the carrier’s schedule.

The route between Toronto and World Routes 2021 host Milan launched in June 2014, becoming the only nonstop service from Canada to the provincial capital of Lombardy. Defunct carrier Air Italy also operated YYZ-MXP service in 2019, but both Air Canada and Air Italy’s last flights on the route took place in October of that year. Since then, the market has been unserved nonstop.

Sabre Market Intelligence figures reveal that overall O&D traffic between Canada and Milan totaled 160,267 two-way passengers in 2019, with Toronto-Milan the largest city pair accounting for 61% of the market.

Montreal-Milan was second on 14.4%, attracting 23,134 two-way passengers. In the absence of direct flights, Paris Charles de Gaulle (CDG), Toronto and Frankfurt (FRA) were the three largest connecting markets.

The planned launch of the YUL-MXP route comes as Air Canada continues to rebuild its European network after strict Canadian travel restrictions curtailed much of its international operations over the past 17 months.

After operating just eight routes to Europe in June, the carrier’s network has since increased to 19 and further resumptions are planned following Canada’s announcement to reopen international borders to fully vaccinated travelers from Sept. 7.

Toronto-Munich (MUC) will restart on Sept. 6 with up to three flights per week using Boeing 787-9s. MUC CEO Jost Lammers said the resumption represents an “important sign for a further recovery of transatlantic traffic.”

OAG data also shows that Air Canada’s flights from Calgary (YYC) to London Heathrow (LHR) will also be reinstated from Sept. 7. Flights will be 3X-weekly using 787-9s.

Photo credit: Joe Pries



Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk
 

ALESSIO78

Utente Registrato
9 Giugno 2010
606
153
Millano
avrei preferito YQB. ma cmq tanto grasso che cola. bene. ma da ora a maggio 2022 direi che si parla di un futuro MOLTO futuro. (EVA AIR dixit)
 

uncomfortable

Utente Registrato
25 Settembre 2008
3,991
304
Canada
avrei preferito YQB. ma cmq tanto grasso che cola. bene. ma da ora a maggio 2022 direi che si parla di un futuro MOLTO futuro. (EVA AIR dixit)
Mi sembra una follia. MXP-YQB a spanne sembra una rotta "sottile" per usare un eufemismo, senza contare che AC non ha una base lì, quindi sarebbe decisamente complicata da operare, oltre ad essere una p2p pura.
Non vedo come YQB possa supportare da solo una rotta transatlantica oltre a Parigi.
 
Ultima modifica:

ALESSIO78

Utente Registrato
9 Giugno 2010
606
153
Millano
Mi sembra una follia. MXP-YQB a spanne sembra una rotta "sottile" per usare un eufemismo, senza contare che AC non ha una base lì, quindi sarebbe decisamente complicata da operare, oltre ad essere una p2p pura.
Non vedo come YQB possa supportare da solo una rotta transatlantica oltre a Parigi.
essendoci stato e visitato entrambe non posso non preferire Quebec City, cmq come già scritto tanto grasso che cola se davvero parte YUL da MXP, anche se YQB ha una buona connessione regionale e turisticamente non è paragonabile a Montreal.
 

flapane

Utente Registrato
6 Giugno 2011
2,759
260
DUS/NAP
Québec City è carinissima, ma anche piccolissima, è impensabile farci volare qualcosa stagionale che non sia diretta in Francia. Le connessioni di AC Rouge da YYZ&co. sono ottime ed abbondanti.

Gesendet von meinem HD1903 mit Tapatalk
 

BAlorMXP

Utente Registrato
27 Febbraio 2006
15,248
481
Milano/Antwerpen
Air Canada conferma che la tratta sarà annuale e non più Summer Seasonal.


“Air Canada has unveiled its planned summer 2022 schedule for Europe, Africa, the Middle East, and India. The airline intends to return to key summer seasonal destinations such as Athens (ATH), Barcelona (BCN), Cairo (CAI) Edinburgh (EDI), Lisbon (LIS), Manchester (MAN), Nice (NCE), Reykjavik (KEF), Rome (FCO) and Venice (VCE). In addition, the carrier will restart year-round service to Amsterdam (AMS), Copenhagen (CPH), Lyon (LYS), Madrid (MAD) and Milan (MXP).”



Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk
 
Ultima modifica:

Cesare.Caldi

Utente Registrato
14 Novembre 2005
36,521
1,221
N/D
Aggiornamento: nella summer 2023 il volo dovrebbe aumentare a daily

AIR CANADA INTENDS TO INCREASE MONTREAL – MILAN SERVICE IN NS23


Air Canada in summer 2023 season intends to increase Montreal – Milan Malpensa service, based on preliminary schedule filing. From 01JUN23, the Star Alliance member plans to increase service from 5 to 7 weekly. Airbus A330-300 aircraft operates this route.

AC894 YUL2055 – 1040+1MXP 333 D
AC895 MXP1315 – 1545YUL 333 D

Further changes remain highly possible.
 
Ultima modifica:

Cesare.Caldi

Utente Registrato
14 Novembre 2005
36,521
1,221
N/D
Le novità sul NA non sono finite, fra l’altro qualcosa dovrebbe già partire nella W22/23
Nuove rotte americane che aprono nella winter è storicamente difficile vederne, a meno che si parla della possibile riapertura della Mia di AA rotta per cui l'alta stagione è l'inverno
 

ploncito

Utente Registrato
24 Luglio 2018
840
672
ex MLA, ora AMS
Nuove rotte americane che aprono nella winter è storicamente difficile vederne, a meno che si parla della possibile riapertura della Mia di AA rotta per cui l'alta stagione è l'inverno
Speriamo in qualche orario comodo ven-dom! (ma possiamo anche allungare a lunedi mattina)

Tornando seri, non e' mia intenzione aprire un totorotte, chiedo a chi lavora nel settore, quali potrebbero essere destinazioni papabili per la W22/23 ?
 

13900

Utente Registrato
26 Aprile 2012
9,797
6,880
Si sente spesso parlare di MIA per AA (dopotutto, a parte Bobo Vieri che ci sverna, e' un grosso hub per connessioni). Altre, non so. Sarebbe gia' grasso che cola mantenere il network estivo tutto l'anno, giacche' mi sembra di ricordare che ORD e ATL non siano aperte tutto l'anno, o quantomeno non giornaliere. Una volta assicurate JFK/EWR, MIA, ORD e ATL tutto l'anno e giornaliere i grossi hub USA sono coperti. La costa Ovest mi sa che e' un po' troppo.